illa behandlad av andra för att man är överviktig & kraftig

Jag erkänner, jag är inte världens smalaste tjej och inte heller världens största tjej. Men jag är överviktig och de vet jag och de står jag för. Jag har varit mobbad sedan första dagen på dagis, och då var jag tre år gammal. Jag fyller 18 nu till sommaren och jag är fortfarande mobbad. Såg en artikel på en annan's blogg om att vara fet. Där länkade hon även sidan till aftonbladets undersökning när reporten Jessica Isaksson tog på sig en 50 kg dräkt och gick ut på plattan i Stockholm. Läs artikeln här: Mitt nya liv som tjock.



UTTITTAD. På plattan vid Stockholms central. Förbipasserande stirrar ogenerat på Expressens reporter Jessica Isaksson när hon har tjockdräkten som gör henne 50 kilo tyngre. Foto: JOCKE BERGLUND



Alltså de är sjukt hur mycket mobbad människor blir som är överviktiga och kraftiga. Jag fattar inte, varför kan inte människor? Men de är ju sant som alla säger att man måste se ut som en barbie docka nu för tiden för att kunna bli accepterd. Men jag tycker det är sjukt! What ever om man är överviktig eller inte, acceptera människor ändå!!!!! DET ÄR INSIDAN MAN GÅR EFTER INTE UTSIDAN! Det är tråkigt hur människor blir mobbad och allting...

Kommentarer
Postat av: Ullis

Håller med dig. Det är insidan som räknas inte utsidan men sveriges befolkning är alldeles för ytliga. Och det får mig att må illa.:(

2008-03-23 @ 12:50:37
URL: http://ullispullis.blogg.se
Postat av: Ullis

Vet hur det känns, jag betraktas som normalviktig jämfört med min längd. Jag va överviktig på mellanstadiet och folk tracka mig för det. Fick ätstörningar. Nu har jag åtminstone börjat bli bättre på den fronten, tycker om mig själv. Men sen kommer en
närstående och säger att jag måste banta för att komma i min studentklänning. Känns ju astrevligt...
Illamående blir jag igen

2008-03-23 @ 12:59:18
URL: http://ullispullis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0